Wysoki KR przy niskich RPM

Awatar użytkownika
hondaj
Posty: 136
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:41
Auto: Mazda 3 MPS BL 2012
Mazda 3 MPS BK 2007 /RiP/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wysoki KR przy niskich RPM

Post autor: hondaj » 17 sty 2020, 13:55

Można jakoś sprawdzić niesprawność wtrysków we własnym zakresie czy trzeba wyciągać listwę? Świece podobnie upalone z lekkim plusem nagaru właśnie na czwartym cylindrze (kurczę jest tutaj możliwość dodawania zdjęć bo jakoś po aktualizacji forum chyba zniknęło??). Dzisiaj przed wyjazdem podlałem mu trochę paliwa w mapie (10.7 na 10.5) i stuk wyraźnie zmalał.

Właśnie na dzień dzisiejszy zależy mi żeby nie zrobić dziury w bloku, będę go mógł najwcześniej odstawić na generalnkę na wiosnę jak nie po wakacjach, do tego czasu musi wytrzymać :-)

A i jeszcze kompresja przy poprzednim pomiarze 13,13,13,13 a teraz 13.5 13.5 13.5 13.5 to samo urządzenie ta sama metoda pomiaru, tylko temperatury powietrza niższe (nagar?)
deejay89
Posty: 378
Rejestracja: 14 gru 2015, 21:52
Auto: EVO
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Wysoki KR przy niskich RPM

Post autor: deejay89 » 19 sty 2020, 21:07

13? jak nowy silnik ma okolice 12-12,5 heh, rozrząd sprawdź
torek
Posty: 1332
Rejestracja: 08 mar 2015, 18:33
Auto: Speed6
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Re: Wysoki KR przy niskich RPM

Post autor: torek » 20 sty 2020, 11:29

yyy no coś w chuj wysoko..hehe
Jedyna opcja to ściągnięcie kolektora ssącego i wyjęcie ich z listwy.
inaczej nie da rady.
a w jakim zakresie zmieniłeś afr na 10.5?
Engine made by Dziak Motorsport, Wiseco pistons, Manley rods, GTX2871R, BOV Properfect, WG Tial, King bearings, JBR3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, FMIC 600x300, Damond egr delete kit, Damond oil Catch can stage 3, CPE injector seals, ACT 6 Puck Clutch Kit with Prolite Flywheel, H&R Monotube, Strojenie Disi Tune. 430HP, 597Nm
Awatar użytkownika
hondaj
Posty: 136
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:41
Auto: Mazda 3 MPS BL 2012
Mazda 3 MPS BK 2007 /RiP/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wysoki KR przy niskich RPM

Post autor: hondaj » 22 lut 2020, 21:58

Sorki za milczenie z mojej strony, brak czasu dopiero dzisiaj mam chwilę żeby się odezwać.
torek pisze:
20 sty 2020, 11:29
Jedyna opcja to ściągnięcie kolektora ssącego i wyjęcie ich z listwy.
inaczej nie da rady.
a w jakim zakresie zmieniłeś afr na 10.5?
zajebiście, właśnie niedawno zdejmowałem kolektor ssący :-), no to nabiorę wprawy :-)
W poprzednim moim poście wkradł się błąd, zmiana AFR dotyczyła całego zakresu 14.7 na 14.5
Po kilkuset km obserwacji KR, mogę napisać tak: KR występuje najczęściej ok 2500obr, nie utrzymuje się cały czas nigdy, tylko jeżeli wystąpi to malejąco spada do 0. Czasami potrafię sprowokować "pik" przy leciutkim "dmuchaniu turbiną" przy odpowiednim modulowaniu gazem, wtedy może wystrzelić nawet do 8, przy normalnej jeździe miejskiej bardzo sporadycznie piknie do 2,5-3. Na autostradzie nie przekracza 1 a przy WOT nie zdażyło się powyżej 0,5.

Jak to jest u Was? Czy mógłby mi ktoś udostępnić log najlepiej z jazdy miejskiej (w miarę stock'owym autem) po dobrym rozgrzaniu silnika? Byłbym wdzięczny bo miałbym jakieś porównanie.

Odnośnie rozrządu, przestawiony/przeskoczył? Zdarza się coś takiego w tych silnikach? Ogólnie silnik pracuje równiutko i zadziwiająco cicho jak na MPS, łańcuch nie klepie o pokrywę, przynajmniej ja tego nie słyszę. Rozumiem, że w tej sytuacji najlepiej zrzucić pokrywę zaworów, ustawić wał i sprawdzić ustawienie wałków i VVT dobrze myślę?

Jeszcze jedno pytanie, czy nasz ECU przez soft Cobba ma możliwość odczytu KR dla poszczególnych cylindrów jak to jest w nowszych np. Ford'ach?
tomek
Posty: 169
Rejestracja: 17 kwie 2017, 11:05
Auto: CX-7 2.3 DISI MT 2008
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Re: Wysoki KR przy niskich RPM

Post autor: tomek » 25 lut 2020, 19:17

To są logi wykonane dzisiaj, to co prawda cx7 ale może na coś się przyda
https://drive.google.com/open?id=1CKRq3 ... hmcbgfy8PC
https://drive.google.com/open?id=14AbGE ... 8_0qPXzlXa
https://drive.google.com/open?id=12CXyq ... boQVUqvb3t
Auto rozgrzane, 2 pliki z jazdy typowo miejskiej czyli zatrzymywanie się i ruszanie, trzeci spokojna jazda 60 - 80km/h z chwilowym WOT
Awatar użytkownika
hondaj
Posty: 136
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:41
Auto: Mazda 3 MPS BL 2012
Mazda 3 MPS BK 2007 /RiP/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wysoki KR przy niskich RPM

Post autor: hondaj » 24 mar 2020, 08:03

tomek dzięki za logi <spoko>
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość