Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

SmartCheetah
Posty: 40
Rejestracja: 14 kwie 2019, 09:51
Auto: CX-7 2.3T
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: SmartCheetah » 07 lip 2019, 19:55

Cześć,

Dziś jadąc autostradą to zauważyłem. Gdy ruszałem spod bramki po dłuższej chwili czekania/toczenia się, wszedłem na nieco wyższe obroty - około 5 tysięcy. Gdy zdjąłem nogę z gazu samochód puścił sporego bąka. Najpierw myślałem, że to woda z jezdni, ale udało mi się to samo powtórzyć nagle przyspieszając po spokojnej jeździe już poza autostradą. Poszła chmura, chociaż nie taka jak po postoju. Wygląda na to, że nie dymi przy wchodzeniu na obroty, tylko sekundę, nawet dwie po odpuszczeniu gazu. Turbo czy coś innego?
kemot
Posty: 7
Rejestracja: 14 gru 2018, 17:25
Auto: Mazda 6 MPS
Mazda 6 GG Sedan
A4 B5 Quattro
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: kemot » 07 lip 2019, 21:01

Obstawiam, że masz za dużo oleju, może nawet stan ponad max na bagnecie.
torek
Posty: 1313
Rejestracja: 08 mar 2015, 18:33
Auto: Speed6
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: torek » 08 lip 2019, 11:45

Jak kopci na postoju to może być na 90% turbo. Mi co prawda też kopcił po wymianie turbiny, zwłaszcza przy przyspieszaniu i zmianie biegów, ale to się okazały pierścienie.. ;) Z tym że ja miałem też duże ubytki oleju.. rzędu 3L na 500km <glupek2>
Engine made by Dziak Motorsport, Wiseco pistons, Manley rods, GTX2871R, BOV Properfect, WG Tial, King bearings, JBR3' Intake, 3b Map, Autotech, 3,25'DP, 3' exaust, Cobb AccessPort, Turbotimer, FMIC 600x300, Damond egr delete kit, Damond oil Catch can stage 3, CPE injector seals, ACT 6 Puck Clutch Kit with Prolite Flywheel, H&R Monotube, Strojenie Disi Tune. 430HP, 597Nm
SmartCheetah
Posty: 40
Rejestracja: 14 kwie 2019, 09:51
Auto: CX-7 2.3T
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: SmartCheetah » 08 lip 2019, 14:36

@kemot, przed trasą trasą było równo na poziomie maks, teraz mam pewnie ciut mniej, bo mam zalany 5w30 i to z tych rzadszych, więc zawsze go gdzieś troszkę weźmie.

@torek, właśnie nie kopci na postoju, nie kopci przy dodawaniu gazu, przynajmniej nie widzę tego w szybie, tylko puszcza bąka jak zdejmę nogę z gazu po przyspieszaniu, najbardziej jak chwilę wcześniej stał na jałowych.

Ktoś mi zasugerował uszczelniacze zaworów, one padają w tym silniku?
Awatar użytkownika
hondaj
Posty: 135
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:41
Auto: Mazda 3 MPS BL 2012
Mazda 3 MPS BK 2007 /RiP/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: hondaj » 08 lip 2019, 16:06

Właśnie jestem na etapie wykrywania u siebie (na razie we własnym zakresie) ubytku oleju. Pytanie czy tem dym u Ciebie jest czarny (benzyna) czy bialy/niebieski (olej)? Rozumiem ze pojawia się na moment jak po bucie puszczasz gaz? Jeżeli chwile wcześniej jedziesz na jałowym a potem dajesz w palnik to by sugerowało (wg. mnie) jednak zbierający się olej. Sprawdź dokładnie ubytki ile go pali na 100km? Oraz poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym.

Tutaj masz jak podlewa benzyną przy WOT/FFS: https://youtu.be/L3c2nYI0pTI
SmartCheetah
Posty: 40
Rejestracja: 14 kwie 2019, 09:51
Auto: CX-7 2.3T
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: SmartCheetah » 08 lip 2019, 16:39

Hondaj, dokładnie, bąk dymu pojawia się chwilę po odpuszczeniu gazu po butowaniu. Dopóki przyspieszam to dymu nie ma. Kolor szary, szaroniebieski. Po postoju chmura chyba jest większa, ale po nagłym wyprzedzaniu po spokojnej jeździe też zadymiło.

Trochę oleju pali, ale nie jakieś duże ilości, zrzucałem to na niską lepkość mojego oleju w 100 stopniach, zawsze gdzieś się przeciśnie. Płynu nie ubywa, przynajmniej nie tyle, bym zauważył ubytek przez ostatnie parę tysięcy km
Awatar użytkownika
hondaj
Posty: 135
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:41
Auto: Mazda 3 MPS BL 2012
Mazda 3 MPS BK 2007 /RiP/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: hondaj » 09 lip 2019, 08:13

Jeżeli jeździsz na stock mapie to tak bardzo bym się tym nie przejmował. Oczywiście trzeba zachować czujność i obserwować czy się nie pogłębia, czy nie dymi/śmierdzi olejem na zimnym etc. Zarówno moja ex 3bk jak i obecnie 3bl potrafiła puścić czarnego baka na stock mapie przy butowaniu i zmianie biegu (i to takiego czarnego mocno widocznego w lusterku). Dla bezpieczeństwa AFR schodzi bardzo nisko (przelewa benzyną). Gdzieś czytałem taką teorie ze jak się jeździ spokojnie to się odkłada sadza w wydechu, potem jak depniesz pare razy to to wypluwa. Oczywiście mogą to być uszczelniacze ale to by dymiła również przy odpuszczaniu gazu przy delikatnej jeździe a nie tylko przy dużym obciążeniu.
SmartCheetah
Posty: 40
Rejestracja: 14 kwie 2019, 09:51
Auto: CX-7 2.3T
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: SmartCheetah » 09 lip 2019, 13:47

Tak, nic nie było mieszane z mapą. Przy uszczelniaczach chyba by dymił po odpaleniu po nocy. A jest zero dymu. Czyli polecacie przejść na 5w40 ina razie olać, obserwować? A może ewentualnie banjo bolt?
Awatar użytkownika
hondaj
Posty: 135
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:41
Auto: Mazda 3 MPS BL 2012
Mazda 3 MPS BK 2007 /RiP/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: hondaj » 09 lip 2019, 19:45

Są dwie szkoły Falenicka i Otwocka. Jedni jeżdżą na 5w30 inni od razu leją 5w40 który jest niezaprzeczalnie lepszy przy wysokich temperaturach jak i przy ostrzejszej jeździe. Ja swoją 3BK zalewałem od zawsze 5w30 ze względu na krótkie odcinki które pokonywałem. Miałem dzwon auto szkoda całkowita, kupiłem 3BL zalałem znowu 5w30 i okazało się że bierze olej w ilości 1L/1000km :-(. Przeszedłem na 5w40 ponieważ przez wakacje nie mogę się dotknąć do silnika (musi być na chodzie) i spalanie oleju po zmianie znacznie spadło, silnik po nagrzaniu/autostradzie pracuje też jakby ciszej, więc ostatecznie chyba zostanę przy 5w40. Tylko u Ciebie dymienie to może być zupełnie coś innego. Czarny dym zazwyczaj jest od nadmiaru paliwa, jeżeli auto jest seryjne to z kolei dymienie z oleju podczas jazdy jest skutecznie "maskowane" przez katalizatory.
SmartCheetah
Posty: 40
Rejestracja: 14 kwie 2019, 09:51
Auto: CX-7 2.3T
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Cx-7: chmura dymu po odjęciu gazu.

Post autor: SmartCheetah » 09 lip 2019, 21:24

1l na tysiąc to ekstremalnie. Takie ilości to chyba jedynie bardzo zużyte turbo może przewalić, albo stojące lub wręcz popękane pierścienie.

Ja zalałem 5w30, bo to lał poprzedni właściciel, poza tym, jak Ty, robię krótkie odcinki. 6-7 km w jedną stronę do pracy i czasem miesiąc z miasta nie wyjeżdżam. Ale teraz żałuję, że zalałem w30 z dolnych widełek jeżeli chodzi o lepkość w wysokich temp., bo ma 9.6 w stu stopniach, mało brakuje do w20. Zimny start ma fajny, ale kto wie czy nie zaczęło mi kopcić przez to jak rzadki się zrobił po długotrwałej jeździe autostradowej i przeleciał przez uszczelnienia turbo podczas gazowania i spalał się przy odpuszczeniu gazu. Btw, mój dym jest jasnoszary lub jasnoniebieski, na pewno nie czarny. Poza tym poczytałem o przedostawaniu się paliwa do oleju w tych silnikach, więc 5w30 daje mniejszy bufor bezpieczeństwa gdy zacznie być rozcieńczany i tracić właściwości, w tym lepkość. To może i lepiej, że muszę nieco dolewać teraz ;-) Poszperałem też na zagranicznych forach i okazuje się, że Mazda się wycofywała z zaleceń 5w30 na rzecz grubszego oleju w Stanach i Europie, pewnie że względu na wadę uszczelniaczy turbo i kopcenie na długim postoju, którą często w40 "naprawiał". Ogólnie wychodzi na to, że 5w30 było w dużej mierze dyktowane ekologią i normami spalania i nadaje się jedynie do chłodnych klimatów, natomiast rozcieńczanie oleju paliwem, obciążenie termiczne jednostki i kwestia turbo wymaga grubszego oleju.

Tak czy siak może skrócę interwał do 6 góra 7 tysięcy km i zaleję 5w40, Shella Helix Ultra. Mega stosunek jakości do ceny, poza tym jest jednym z rzadszych 5w40, więc to przyzwoity kompromis.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości